apabila kau pandang ke dalam mata mak ayah kau sekarang

dulu time aku form four, aku pernah berjalan jalan dengan seorang rakan. dialog yang terungkap lebih kurang begini

dia: macam mana mak ayah kau? sihat
aku: sihat ja. cuma ya laa..aku sedih la tengok depa sekarang. sedih tengok depa makin tua. tak macam time kita darjah 6 dulu
dia: lahh.. memang lah orang semakin tua. mana ada orang semakin muda.
aku: ....

dan sekarang bila aku pandang dalam biji mata mak ayah aku, perasaan begitu timbul lagi. bila aku teliti urat urat tua di wajah mereka. perasaan tak mau melukakan hati depa timbul lagi. aku rasa macam sangat sedih pandang ke dalam dua wajah yang sekarang di mamah usia. kalau nak diikutkan hati. mau saja aku lari dan balik sekarang mengabdikan diri kepada mereka. tapi aku nak bagi makan dengan apa? rezeki tak turun begitu saja. kita harus mencari

jadi kepada mak abah, bertahanlah untuk anakmu for just 3 years more. insyaAllah jika diizinkan Allah memang niat izah nak jaga mak abah sepenuhnya nanti just like macam mana mak abah jaga izah dulu.

itu janji yang aku buat time kanak kanak dulu dan aku masih ingat sampai hari ini :)

Comments

Popular posts from this blog

I used to love methadone dispensing slot

Cara cara melanjutkan pelajaran dalam bidang farmasi diluar negara