tiada lagi melodi buatan manusia

I have made a promise with you kan I want to write more :)

so aku ada dengar lah ceramah ni, yahudi ni nak memusnahkan umat Islam melalui tiga cara. (nak huraian, sila berjumpa aku face to face)

1. muzik
2.sukan
3.makanan

so dalam diri aku ni, aku macam dapat rasakan..betul lah apa ustaz ni cakap...so aku try la untuk kurangkan mendengar muzik dengan sengaja. dengan sengaja bermaksud..aku pi youtube dan dengar lagu. aku clear semua history aku kat youtube so suggested video tak da langsung lagu lagu.

tapi alkisahnya, aku ni bukanlah dengar lagu 24 jam..cuma aku akan search lagu bila aku rasa nak dengar. tapi aku nekad lah jugak. aku tak nak dengar muzik dah hatta nasyid sekalipun. huhu

aku rasa ni dah nak dekat 5 hari dah. aku dapat rasa suatu energy positif dalam badan aku. and bila kawan aku pasang lagu kuat kuat aku rasa lain macam. macam satu badan menggeletar tak selesa.

pelik kan?

sekarang aku dah biasa tak dengar lagu. so aku rasa betul lah apa ustaz tu cakap..alhamdulillah. i have made one move. aku tahu banyak benda lagi aku kena ubah untuk ubah diri aku. so people you don't expect something or someone else would come and change your. you have to change it yourself according to what you want.

aku ada buat list untuk aku kurangkan dalam hidup aku. ada la dekat 10 perkara aku rasa tak elok. adoii..banyak benda..tapi aku akan berusaha gak..sebab aku dah perasan lah diri aku ni dah jadi macam ngan apa ntah..banyak benda pelik aku buat yang aku tak sangka aku buat. and it's not good for me.

so kawan kawan..kalau korang rasa korang dah pelik. maksudnya korang memang dah pelik. berubah lah untuk menjadi better.

not for others but for yourself!

salam sayang to myself,
izzah <3

Comments

Popular posts from this blog

I used to love methadone dispensing slot

Cara cara melanjutkan pelajaran dalam bidang farmasi diluar negara