Ustazah Jailah

Dulu dulu, waktu zaman sekolah menengah
Aku sorang yang rebel
tapi disebabkan muka aku yang macam baik ditambah aku pandai untuk rebel
Aku tak pernah dicop sebagai rebel

Dulu duduk asrama

aku tukar susun atur katil without permission ketua dorm
aku pegi lambat
aku tak pergi prep
aku solat dalam dorm
aku bawak handset
aku bawak walkman
aku sinting lengan baju
aku tidur time prep

tapi kata kata seorang ustazah ni membuat aku terdiam, terpana dan menukar dari seorang yang rebel kepada seorang yang just follow with the flow

'Buat apa kamu kamu semua ini nak menentang sangat apa peraturan yang ada, kan susah. Ikut sahajalah. Orang yang mengikut arus, kerjanya senang'

Pernyataan tu memang buat aku tersentak
Kenapa aku perlu bersusah payah nak rebel sangat
Maka aku jadilah seperti aku harini

Comments

Pha Is said…
so, nk kata skarang ni jadi budak skema la.. hahaha

Popular posts from this blog

I used to love methadone dispensing slot

Cara cara melanjutkan pelajaran dalam bidang farmasi diluar negara